Procesdesign: Involverende metoder, der skaber meningsfuld forandring for mennesker i organisationen.

At designe kan både betyde at skabe et formmæssigt udtryk fx at designe en lampe. At designe kan også betyde at skabe en struktur eller en ramme.

Når vi arbejder med procesdesign, så tager vi udgangspunkt i de mennesker der er tilknyttet organisationen. Det kan fx være at du som leder ønsker større trivsel på din arbejdsplads, men ikke kan finde vejen frem. Eller at du gerne vil skabe et projekt, men ikke kan få struktur på op og ned. Procesdesign kan også være en plan for bedre kommunikation mellem mennesker, eller en forandringsproces i en kommune eller en privat virksomhed.

Procesdesign er bygget op af mennesker og metoder

Når vi anvender procesdesign, så tager vi ofte udgangspunkt i metoder inden for positiv forstærkning, fx. 4D modellen.

4D modellen giver os mulighed for at skabe en fælles ramme til din proces. Lige meget hvilke projekt eller udfordring du står over for, så er det vigtigt at finde den metode som passer bedst til de mennesker vi skal arbejde sammen om.

 

Fremgangsmåden er ofte:

  • Hvad er din udfordring, opgave eller dit ønske?
  • Hvilke gode erfaringer har du med at løse denne type opgaver tidligere?
  • Hvilke nye ideer har du i forhold til at løse denne opgave?
  • Hvilken struktur og rammer vil egne sig bedst til denne opgave?
  • Hvem skal udføre opgaven og hvornår og hvordan?
  • Hvad er næste skridt?
  • Hvordan forankrer og vi det?

Book Karlshøj & Co som procesdesigner

 

 

Prisen afhænger af opgavens omfang. Vi beregner prisen ud fra en timeløn på 1075 kr. + moms. Hertil tillægges tid for forberedelse samt kørsel.

Har du brug for at afstemme forventninger, og høre mere om hvad vi kan skabe sammen, så book et kaffemøde på MAIL